Elin Axelsson



3-7 maj

Publicerad 2016-05-07 04:22:00 i Allmänt,

I tisdags, 3 maj, åkte jag vidare från Auckland med kiwi bussen mot Hot water beach. 
 
Första stoppet för en morgonpromenad var Mt. Eden, med vacker utsikt över staden.
 
Andra stoppet var vid Cathedral Cove.
Jag började med att gå fel, men stranden jag kom till var inte så dum den heller.
 
Cathedral Cove. 
 
När vi kom fram till Hot water beach så väntade vi på att det skulle bli mörkt, sedan tog vi våra spadar och gick ner på stranden för att gräva våra egna varmvatten pooler.
Vattnet värms upp av underjordiska varma källor, och kommer upp genom sanden om man gräver på rätt ställe. Och varmt var det, mellan 60-80 grader. 
 
4 maj åkte vi vidare till Waitomo. En liten håla där man kunde gå ner i grottor och kolla på lysmaskar. Fint, men så mycket finare på Google.
 
5 maj åkte vi vidare mot Rotorua, och den fina lilla byn som jag gärna skulle flytta till, Hobbiton!
 
På kvällen åkte jag till en maoriby, fick höra om deras kultur, höra sånger och se dom dansa sin krigsdans, hakan. Sen var det buffé, tillagad på maoriskt sätt. Supergott! 
 
Igår åkte vi vidare till Taupo, där jag är just nu. Idag har jag inte haft något att göra alls, så skönt! Tog sovmorgon och sen har jag gått runt och kikat i stan och bara tagit det lugnt. Imorgon åker jag vidare till River valley. 

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2016-05-07 06:32:17

Jättefina bilder från ditt äventyr och så härligt att till och med höra allt du sa på Skype i går 😘. Det är minsann ingen självklarhet när du är all around the world 😉 Sköt om dig hjärtat. Puss från mamma

Postat av: Ulla

Publicerad 2016-05-08 06:09:05

Vilket äventyr du är ute på :) Underbara bilder, och så roligt att ha lite koll på var Sandras kompis drar fram.... Ha det fortsatt äventyrligt och jättemysigt. Kram

Postat av: Mia

Publicerad 2016-05-08 08:24:58

Ojoj vad du får uppleva saker, o du gör ju allt som turister ska, på kort tid, allt för att ha det klart innan fåraherden dyker upp förstår jag =P =P Ser jättehärligt ut!
Puss och kram!!

Postat av: Farmor

Publicerad 2016-05-08 12:09:24

Så mycket du får se och uppleva! Jättefina bilder. Följer dig på dina äventyr på bloggen och skypar då och då så du kan berätta. Kramar från farmor och farfar.

Postat av: sandrannorman.blogg.se

Publicerad 2016-05-10 11:53:13

Fina bilder! Så härligt att få prata med dig ibland för det är tomt här hemma! Puss ❤️

Postat av: sandrannorman.blogg.se

Publicerad 2016-05-10 11:54:29

Fina bilder! Det är så härligt att få prata med dig ibland för det är tomt här hemma! Puss ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv